Ahad, 13 September 2015

Kad Quilling Bunga Lagi!

Assalamualaikum.
Hai semua. semoga sihat belaka..kekeke
 
Apa? Kad quilling lagi? tak bosan ke? haaa..belum bosan lagi..kali ni sama jugak..tak lain tak bukan mestilah untuk sahabat kitaa..tapi tahap kemalasan tu dah semakin menebal..jadi simple je la..
 
 
Mintak maaf ye Zahraa..harap-harap dia sukakannya..tapi tak pe kita belum tengok lagi bahagian yang dalam punya..kalau tengok cover depan ni, nampakkan bunga ala-ala lavender yang panjang tu..bunga ni selalu syaa buat untuk nampak lebih kemas dan cntik.simple jugak. tu tandanya malas la tuu. tapi bunga ni lah ygan selalu membantu kalau dah tak de idea. buat jer banyak-banyak dan susun macam dalam gambar.
 
 
Untuk kali ni tulis nama dengan marker je la..lepas tu warna..dan Nampak tak bentuk-bentuk bintang dengan rama-rama tu..yang tu saya gunakan daripada kepingan foam.. tau kan? yang tebal dan lembut. lepas tu saya guna puncher untuk tebuk bentuk-bentuk tadi. dah abis untuk cover depan. kita tengok pulak yang dalam punya.
 
 
Wuu. apa ni? A bouquet of flower? haa..betul tu. kali ni lain dari yang lain. buat sesuatu yang belum pernah dibuat lagi. memang saya ade search untuk cari pop up yang lain sikit. last-last jumpa macam ni. tapi x tau macam mane nak buat. akhirnya berjaya jugak hasilkan sendiri tanpa tunjuk ajar. macam mane boleh buat kalau tak tau? haha..agak-agak je lah. kene try sendiri k.
 
 
Konsep pop up yang ni.. memang lain..saya sendiri pun rase excited bila bukak..haha.. first time buatkan. bunga-bunga yang tu semestinya kene guna puncher. dan macam biase kalau ingat lagi entry yang lepas, macam yang saya cakap kene guna kepingan lut sinar. dan terhasil lah macam dalam gambar tu..
 
 
Kita jumpa lagi di lain masaa..
Assalamualaikum:)

 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan