Jumaat, 27 November 2015

Seni Doodle Yang Menyeronokkan!

Assalamualaikum semua!
Ceria selalu ya!
 
 
Ape pulak doodle ni? Kalau peminat doodle ni mesti tau punya. :)
Doodle ni lebih kurang macam kita lakar sesuatu tanpa batasan gitu. haha. Kiranya macam kite lukis je, kite lakar je ape kita nak tanpa ada 'arahan' atau 'turutan'. Entah betul ke tak ape saya cakap ni? Haha. Jom tengok beberapa hasil seni doodle yang saya buat. Yang dah lapuk pun ade.
 
 
Yang atas ni kira main lakar je. Dah lama dah ni. Penuh satu page tu saya buat. ngee
 
 
Ahaaa!! Hebat sangat la tu snap dari sudut yang sangat sesuai tu! Haha.. Yang ni pun betul tak tipu main lukis je. Mase ni baru berjinak-jinak dengan doodle.
 
 
Gambar yang atas ni comel tak? Comel kan? Yang ni inspired by PIC CANDLE. Seni ilham daripada Pic Candle memang yang terbaik tau. Try la search kat pak cik Google tu. Pic Candle pun ade sediakan video jugak untuk peminat doodle.
 
 
Yang sebelah kanan tu fotostat daripada yang kiri yang dah habis tu. Lepas tu bile bosan mulalah jari ni ligat mewarna tak tentu arah. Macam2 warna ade. Guna oil pastel atau krayon. Tapi yang ni oil pastel tak silap, maklumlah dah lama tinggalkan.
 
 
 
 
Sorry gambar terbalik pulak. 2 gambar ni pun ilham daripada Pic Candle jugak.
 
 
Yang kertas kecik ni ilham sendiri tau. Malas nak lukis besar2, buat je lah dalam memo ni.
 
 
Omey tak saya? haha.. kartun ilham sendiri. Untuk entry yang akan datang nanti In Shaa Allah saya akan kongsikan seni doodle yang terbaru jugak la. Doodle Names.
 
Assalamualaikum. Bai2.
 
 
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan